Anunțuri

Găsiţi mai jos invitaţia de a participa la cele 3 webinare on-line, organizate de Clarivate Analytics (Web of Scinece) în luna octombrie:

Clarivate Analytics sunt bucuroşi să anunţe cursurile on-line pentru luna octombrie. Vom prezenta o varietate de webinare de câte 45 de minute prin care veţi afla mai multe despre soluţiile noastre şi cum să le folosiţi într-un mod eficient.

Pentru a vedea calendarul evenimentelor vă rugăm să daţi click aici (calendarul poate fi filtrat după lună, limbă şi soluţie).

SUBIECTELE PREZENTATE ÎN OCTOMBRIE

  • Web of Science Core Collection pentru începători (17 octombrie ora 15.00 – 15.45)

Aflaţi elementele de bază ale navigării în reţeaua de citare (Citation Network), construind eficient o căutare, rafinând o căutare şi gestionând rezultatele căutării.

Totodată, experţii noştri vor prezenta utilizarea Web of Science în viaţa de zi cu zi a unui cercetător / bibliotecar / editor.

Înregistraţi-vă aici

  • Cum se efectuează o căutare completă în Web of Science (19 octombrie ora 15.00 – 15.45)

Experţii noştri vor demonstra printr-un studiu de caz cum se efectuează o căutare aprofundată şi completă utilizând Citation Connection şi cum să descoperiţi alte tipuri de documente (brevete, set de date, etc.).

Citation Connection permite:

  • Urmărirea progresul unui subiect în timp utilizând diverse baze de date
  • Identificarea celor mai importante cercetări într-un domeniu utilizând index speciali
  • Adăugarea de informaţii din diverse domenii de cercetare (medicale, biologice, de mediu, inginerie) pentru a înţelege mai bine temele principale de cercetare ale unei lucrări şi pentru identificarea celor mai importante lucrări.

Înregistraţi-vă aici

  • Noi funcţii în Web of Science (23 octombrie ora 15.00 – 15.45)

Experţii noştri vor prezenta noile funcţii care vor îmbunătăţi experienţa de descoperire şi vor consolida tehnicile de evaluare a performanţei cercetării. Veţi afla despre noile caracteristici incluse în Web of Science şi Journal Citation Reports.

În plus, aflaţi despre noua achiziţie Publons şi parteneriatul cu Impactstory.

Înregistraţi-vă aici

Alte resurse Clarivate Analytics

Clarivate Libguides http://clarivate.libguides. com/home

Web of Science You Tube Channel https://www.youtube.com/user/ WoSTraining

Mai multe informații despre Web of Science http://wokinfo.com

Alăturaţi-vă grupului nostru Incites Google Group


A fost publicat Catalogul surselor de  finanţare Octombrie 2017. Acesta cuprinde programele de finanţare nerambursabilă, finanţate de Uniunea Europeană şi Guvernul României.

Catalogul conţine patru secţiuni:


În vederea aplicării prevederilor Ordinului comun MFP nr. 2326/2017 si MCI nr. 2855/2017 privind scutirea de impozit pentru persoanele care realizează venituri din salarii ca urmare a desfăşurării activităţii de cercetare – dezvoltare şi inovare în cadrul unui proiect de cercetare-dezvoltare şi inovare, Prorectoratul Cercetare a stabilit următoarele:

1.Directorii/Responsabilii de proiect vor transmite către Consiliul CDI, pentru fiecare proiect de cercetare-dezvoltare şi inovare care se încadrează în prevederile legale de mai jos, Fişa Proiectului (a se vedea documentul ataşat), completată cu toate datele precizate în formular si semnata, precum şi Proiectul şi Contractul de finanţare aferent acestuia. Proiectul şi Contractul de finanţare vor fi depuse în format electronic: CD, stick, sau prin E-mail pe adresa: prorectorat@usamvcluj.ro.

Prin proiect de cercetare-dezvoltare, conform Pct.15 din Anexa la Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002, se înţelege: modalitatea de atingere a unui obiectiv al unui program, cu un scop propriu bine stabilit, care este prevăzut să se realizeze intr-o perioadă determinată utilizând resursele alocate şi căruia îi este ataşat un set propriu de reguli, obiective şi activităţi.

Potrivit Art.2(1) din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002, activitatea de cercetare-dezvoltare cuprinde: cercetarea fundamentala, cercetarea aplicativa, dezvoltarea tehnologica si inovarea.

Conform Pct.4 din Anexa la Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002, prin inovare se înţelege: activitate orientată către generarea, asimilarea şi valorificarea rezultatelor cercetării – dezvoltării în sfera economică şi socială.

2. Consiliul CDI va verifica exactitatea datelor înscrise în Fişa Proiectului şi îndeplinirea de către respectivul proiect de cercetare-dezvoltare şi inovare a condiţiilor prevăzute în Ordinul comun MFP nr. 2326/2017 si MCI nr. 2855/2017 pentru aplicarea prevederilor privind scutirea de impozit. În urma acestei verificări, Consiliul CDI va aviza, sau nu, Fişa Proiectului.

3. Fişa Proiectului, avizată de Consiliul CDI, va fi transmisă Direcţiei Economice şi va constitui: “documentul care conţine datele de identificare ale proiectului de cercetare-dezvoltare şi inovare” prevăzut la Art.3(a) al Ordinului comun MFP nr. 2326/2017 si MCI nr. 2855/2017, precum şi Directorului/Responsabilului proiectului şi Biroului Resurse umane.

4. Pentru proiectele avizate de către Consiliul CDI, Directorul/Responsabilul proiectului va depune lunar, la Direcţia Economică (d-na Rodica Stan), fişele de pontaj corespunzătoare proiectului, menţionând în pontaj că “persoanele de mai sus beneficiază de scutirea de impozit, în baza Avizului Consiliului CDI din data …………….”

5. În situaţia în care, în cursul unei luni, membri din echipa proiectului au desfăşurat activităţi planificate, dar altele decât activităţi de cercetare – dezvoltare şi inovare (de exemplu: activităţi de contabilitate, asistenţă juridică, etc.), Directorul/Responsabilul proiectului va depune la Direcţia Economică o fişă de pontaj, separată de aceea precizată la pct. 4 de mai sus.

Se atrage atenţia directorilor/responsabililor de proiecte că aplicarea prevederilor privind scutirea de impozit, va putea fi efectuată numai după parcurgerea de către Directorii/Responsabilii de proiect a etapelor precizate la punctele 1 – 4 de mai sus.

Formularul Fisa Proiectului, atât în format doc, cât şi în format docx.


În cadrul Competiţiei 2017, PN3 – Premierea rezultatelor cercetării – articole, UEFISCDI a afişat rezultatele pentru Lista 1 (cereri premiere depuse – publicata în 04.10.2017), care cuprinde atât cererile de premiere depuse pentru articole publicate în 2016, cât şi cererile de premiere depuse pentru articole publicate în 2017 – a se vedea Pagina UEFISCDI, Secţiunea: “Proces evaluare – Rezultate finale”.

Conform anunţului UEFISCDI: “Articolele neîncadrate corespunzător anului publicării conform Web of Science Core Collection şi declarate neeligibile, pot fi redepuse până la încheierea competiţiei”.

Conform Listei 1, Universitatea noastră a obţinut din nou rezultate foarte bune şi anume:

  • pentru articole publicate în 2016: au fost premiaţi 6 autori, cu suma totală de 12.225 lei, USAMV Cluj-Napoca situându-se pe locul 24 la nivel naţional (din totalul de 94 instituţii aplicante)
  • pentru articole publicate în 2017: au fost premiaţi 47 autori, cu suma totală de 139.402 lei, USAMV Cluj-Napoca situându-se pe locul 13 la nivel naţional (din totalul de 152 instituţii aplicante).

Conform Pachetului de informaţii al Competiţiei, pentru anul 2017 bugetul maxim alocat este de 11.000.000 lei. Conform Listei 1, premiile acordate însumează 6.933.999 lei. Ca urmare, cei care au articole şi nu au aplicat, precum şi cei care nu şi-au încadrat corespunzător articolele în aplicaţiile depuse, trebuie să se grăbească, pentru a prinde Lista 2.

Găsiţi mai multe detalii în fişierele PN3-Premiere articole (Lista 1 – Articole publicate in anul 2017) și PN3-Premiere articole (Lista 1 – Articole publicate in anul 2016).


UEFISCDI a afişat Rezultatele finale ale procesului de evaluare Etapa 1, pentru proiectele depuse in cadrul Competiţiei: Proiecte complexe realizate în consorţii CDI (PCCDI) – a se vedea Pagina UEFISCDI, Secţiunea: “Proces evaluare – Rezultate finale”, pentru 5 din cele 7 domenii si anume:

Pentru aceste 5 domenii, Universitatea noastră a depus 21 de proiecte (5 ca şi Coordonator şi 16 ca şi Partener).

Conform Pachetului de informaţii: “Propunerile de proiecte care au obţinut min. 42 de puncte în Etapa I de evaluare vor intra în a doua etapă a procesului de evaluare”.

Din cele 21 de proiecte evaluate in Etapa 1, un număr de 16 proiecte au întrunit punctajul minim necesar pentru a intra în Etapa 2 de evaluare (3 ca şi Coordonator şi 13 ca şi Partener) – a se vedea Lista din fişierul ataşat.

Conform anunţului din 28 sept. 2017, postat pe Pagina UEFISCDI, Secţiunea: “Proces evaluare – Informări”: “Rezultatele procesului de evaluare – Etapa I, pentru domeniile Sănătate (inclusiv ştiinţa medicamentului) şi Patrimoniu şi identitate culturală, vor fi publicate în perioada 06 – 09 octombrie 2017“.

Găsiţi aici Lista cu cele 27 de proiecte depuse de Universitatea noastră în aceasta competiţie, precum şi o statistică privind proiectele depuse, pe domenii.


UEFISCDI a publicat Lista de propuneri de proiecte eligibile, din cadrul Competiţiei PN3 – Proiecte de cercetare pentru stimularea tinerelor echipe independente.
La nivel naţional sunt declarate ca eligibile un număr total de 1.130 proiecte, depuse de un număr de 141 universităţi şi institute de cercetare.

Cu un număr de 22 de proiecte eligibile, Universitatea noastră se situează pe Locul 14, pe tara.

Găsiţi aici Lista celor 22 de proiecte, precum şi o statistică privind rezultatele la nivel naţional, obţinute în urma verificării eligibilităţii.

În ceea ce priveşte evaluarea proiectelor, conform anunţului UEFISCDI (Secţiunea “Proces evaluare – Informări”), postat la data de 18.09.2017, rezulta ca:

În urma sesiunilor de alocare, din numărul total de 3.384 fişe individuale necesare, au fost alocate 2.556 fişe individuale (aprox. 75%) din care au fost finalizate 2.342 fişe (69% din totalul necesar).


UEFISCDI a publicat Lista de propuneri de proiecte eligibile, din cadrul Competiţiei PN3 – Proiecte de cercetare postdoctorală.
La nivel naţional sunt declarate ca eligibile un număr total de 942 proiecte, depuse de un număr de 122 universităţi şi institute de cercetare.

Cu un număr de 27 de proiecte eligibile, Universitatea noastră se situează pe Locul 10, pe tara.

Găsiţi aici Lista celor 27 de proiecte, precum şi o statistică privind rezultatele la nivel naţional, obţinute în urma verificării eligibilităţii.

În ceea ce priveşte evaluarea proiectelor, conform anunţului UEFISCDI (Secţiunea “Proces evaluare – Informări”), postat la data de 18.09.2017, rezultă că:

În urma sesiunilor de alocare, din numărul total de 2.820 fişe individuale necesare, au fost alocate 1.815 fişe individuale (aprox. 64%) din care au fost finalizate 1.591 fişe (56% din totalul necesar).


Direcţia Economică adresează directorilor/responsabililor proiectelor de cercetare cu termen de finalizare luna septembrie 2017, rugămintea de a depune în cursul acestei luni pontajele (atât pentru funcţii de baza, cât şi pentru cumul de funcţii).

De asemenea, Direcţia Economică atrage atenţia ca nerespectarea termenului de mai sus va conduce la imposibilitatea plăţii drepturilor salariale aferente, deoarece acestea nu pot fi înregistrate după data încheierii contractelor de finanţare.


Clarivate Analytics & Enformation, va invită la webinar-ul on-line cu tema: “Identificaţi jurnalele cu cel mai mare impact din disciplina dvs. de cercetare şi decideţi unde să publicaţi”, care va avea loc în data de 28 Septembrie 2017, între orele: 15:00 – 15:45.

Pentru a va înscrie la acest webinar, apăsaţi butonul REZERVA ACUM, de pe Pagina evenimentului.


Bulletin of University of Agricultural Sciences and Veterinary Medicine Cluj-Napoca – Food Science and Technology (ISSN 2344-2344) a fost inclus în secţiunea Emerging Source Citation Index (ESCI), astfel ca ultimele 2 numere: Vol.73, No.2 (2016) si Vol.74, No.1 (2017), sunt indexate în Web of Science Core Collection.

Secţiunea ESCI, înfiinţată în noiembrie 2015, cuprinde jurnalele care au “promovat” evaluarea editorială iniţială şi pot continua procesul de evaluare pentru includerea în SCIE, SSCI şi AHCI şi calcularea factorului de impact.


A fost publicat Catalogul surselor de  finanţare Septembrie 2017. Acesta cuprinde programele de finanţare nerambursabilă, finanţate de Uniunea Europeana şi Guvernul României.

Catalogul conţine patru secţiuni:


Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale a publicat versiunea consultativă a Ghidului solicitantului aferent sub-măsurilor din cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020):

  • 1 „Sprijin pentru înfiinţarea şi funcţionarea grupurilor operaţionale (GO), pentru dezvoltarea de proiecte pilot, noi produse” şi
  • 1a „Sprijin pentru înfiinţarea şi funcţionarea grupurilor operaţionale (GO), dezvoltarea de proiecte pilot, produse şi procese în sectorul pomicol”.

Valoarea maximă a sprijinului acordat prin SM 16.1 şi SM 16.1a pentru dezvoltarea proiectelor pilot, noi produse, procese şi tehnologii este de 500.000 de euro/ proiect. Intensitatea sprijinului este 100% nerambursabilă pentru cheltuielile pregătitoare, pentru cheltuielile de funcţionare a cooperării, dar şi pentru cheltuieli generate de diseminarea rezultatelor.

Pentru sub-măsurile 16.1 şi 16.1.a se va avea în vedere o abordare în două etape, conform precizărilor din fişa măsurii. Astfel, în etapa I se va lansa o sesiune de depunere a Cererilor de exprimare a interesului (CEI) pentru accesarea finanţării proiectelor, iar în etapa a II-a va avea loc depunerea, evaluarea şi selecţia proiectului detaliat al Grupului Operaţional (GO).

Solicitanţii eligibili sunt grupurile operaţionale, fără statut juridic, constituite în funcţie de tema proiectului din minim un partener din domeniul cercetării sau agroalimentar şi cel puţin un fermier/ un grup de producători/ o cooperativă/ altă formă de asociere în agricultură.

Toţi cei interesaţi să trimită propuneri sau observaţii au la dispoziţie adresa de e-mail, consultare@afir.info până la 15 septembrie 2017.

Găsiţi mai multe detalii la adresa:

https://portal.afir.info/informatii_institutionale_dezbatere_publica_documente_supuse_dezbaterii_publice


Conform Anunţului postat pe site-ul UEFISCDI (Secţiunea: “Proces evaluare – Informări”):

Etapa de evaluare individuală a fost finalizată pentru sesiunea VI. În 31 august 2017 au fost transmise către responsabilii de proiecte Rapoartele iniţiale de evaluare (şi Fişa concatenată, dacă e cazul). În perioada 1 – 5 septembrie 2017 se primesc punctele de vedere ale responsabililor de proiecte legate de evaluare.

Rugam responsabilii de proiecte din partea universităţii să-i contacteze responsabilii de proiecte din partea beneficiarilor şi, dacă este cazul, să urmărească transmiterea de către aceştia, în termenul stabilit de UEFISCDI, a punctelor de vedere referitoare la rapoartele de evaluare care le-au fost transmise (probabil în contul de pe platforma de depunere on-line).


European Food Safety Authority (EFSA) a lansat un apel pentru cooptarea unui număr de 200 de specialişti cu expertiza în problematica legată de food şi feed safety, care să facă parte din cele 10 paneluri ştiinţifice ale EFSA şi din Comitetul Ştiinţific al EFSA.

Apelul se adresează expeţilor absolvenţi de învăţământ superior, cu cel puţin 7 ani de experienţă profesională în următoarele discipline: genetica, ecologie, plant sciences, ştiinţe veterinare, zoologie, toxicologie, nutriţie, medicina umana, biologie, chimie, matematici/statistică/biostatistică, food/feed technology, farmacologie, exposure assessment, epidemiologie şi regulatory science.

Cei interesaţi pot aplica până în data de 8 septembrie 2017.

Găsiţi mai multe detalii la adresa:

https://www.efsa.europa.eu/en/press/news/170601


UEFISCDI a lansat Competiţia pentru Proiecte de mobilitate pentru cercetători (PN3 – Programului 1, Subprogramul 1.1. Resurse Umane).

Finanţarea se asigură cercetătorilor / cadrelor didactice, angajate într-o instituţie de cercetare de drept public din România, pentru:

  • participarea la o conferinţa cu lucrare invitată sau acceptată spre prezentare;
  • stagiu/curs de pregătire în străinătate pentru înţelegerea/învăţarea unei noi tehnici necesare utilizării unui echipament existent în instituţie;
  • publicare în regim open access;
  • acces la infrastructuri de cercetare neexistente în România (inclusiv biblioteci/arhive/baze de date);
  • activităţi necesare protejării drepturilor de proprietate intelectuală.

Solicitantul trebuie sa fie doctor in ştiinţe sau doctorand aflat în stagiu legal.

Găsiţi mai multe detalii la adresa:

https://uefiscdi.ro/news-competitie-deschisa-proiecte-de-mobilitate-pentru-cercetatori

Platforma de depunere on-line a cererilor de finanţare va fi disponibilă începând cu data de 06 septembrie 2017;
Cererile de finanţare se depun în regim continuu, până la data de 10 decembrie 2017, ora 16:00.


EIP-AGRI (European Innovation Partnership for Agricultural productivity and Sustainability) a lansat un apel pentru cooptarea de experţi în 3 focus grupuri:

  • Focus Group: ‘Moving from source to sink in arable farming’
  • Focus Group: ‘Circular Horticulture’
  • Focus Group: ‘Enhancing production and use of renewable energy on the farm’

Termenul limită pentru depunerea candidaturilor este 6 septembrie 2017.

Gasiti mai multe detalii la adresele:

http://mailchi.mp/eip-agri/newsflash-call-focusgroups-june2017-1102881?e=609abece89

https://ec.europa.eu/eip/agriculture/sites/agri-eip/files/20170626calltext_fg26_28.pdf


UEFISCDI a lansat, în cadrul PN3 – Subprogram: Cooperare europeană şi internaţională, Apelul pentru Proiecte Eureka Traditional (Network), Eureka-Cluster si Eurostars:

https://uefiscdi.ro/proiecte-eureka-traditional-network-eureka-cluster-si-eurostars

Conform Pachetului de informaţii:

  • scopul Apelului: susţinerea participării companiilor din România, în parteneriat cu organizaţii de cercetare, la programe internaţionale de cercetare care facilitează mobilitatea cercetătorilor, circulaţia ideilor şi a cunoştinţelor, accesul la reţele transnaţionale de colaborare.
  • în cadrul proiectelor EUREKA, coordonatorul român al proiectului este o întreprindere mică, mijlocie sau mare, cu activitate principală sau secundară de cercetare. Ca şi parteneri în cadrul unui proiect pot participa atât întreprinderi cat şi organizaţii de cercetare.
  • propunerile de proiecte pot fi elaborate pentru domeniile:
    • bioeconomie (Agro-alimentare; Bioenergie – biogaz, biomasa, biocombustibil; Biotehnologii);
    • tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor, spaţiu şi securitate;
    • energie, mediu şi schimbări climatice;
    • econanotehnologii şi materiale avansate.
    • sănătate (inclusiv ştiinţa medicamentului);
    • patrimoniu şi identitate culturală;
    • tehnologii noi şi emergente.

Modulul de depunere on-line a cererilor de finanţare va fi disponibil începând cu data de 28 august 2017. Depunerea cererilor de finanţare este continuă.


Prin Ordinul Ministrului Cercetării nr. 506/2017 a fost aprobată majorarea bugetului competiţiei PED 2016, în vederea finanţării proiectelor din lista de rezervă, aprobată în urma finalizării competiţiei 2016.

Bugetul total alocat finanţării acestor proiecte este de max. 40.375.000 lei, din care 15.000.000 lei (10.000.000 lei credite bugetare şi 5.000.000 lei credite de angajament) pentru anul 2017 şi 25.375.000 lei credite bugetare pentru anul 2018.

Conform Listă rezervă PED 2016, au fost admise la finanţare încă 85 de proiecte si anume:

– DOMENIUL “BIOECONOMIE” – 30 proiecte

– DOMENIUL “TEHNOLOGIA INFORMATIEI SI A COMUNICATIILOR, SPATIU SI SECURITATE” – 34 proiecte

– DOMENIUL “SANATATE (INCLUSIV STIINTA MEDICAMENTULUI)” – 21 proiecte

Doua din proiectele admise la finanţare aparţin Universităţii noastre (unul ca şi coordonator – Director proiect: Zorita Maria  Diaconeasa şi unul ca şi partener al INCDI pentru tehnologii criogenice şi izotopice).

Conform precizărilor UEFISCDI:

Pentru completarea documentelor de contractare se au în vedere următoarele:

  • perioada de implementare a proiectelor este august 2017 – decembrie 2018;
  • valoarea maximă a unui proiect de la bugetul de stat este 475.000 lei.

Contractarea se va face utilizând platforma on-line https://uefiscdi-direct.ro/EVoC, care va fi disponibilă începând cu data de 23 august 2017.

Găsiţi mai multe detalii la adresa de mai jos (Secţiunea: “Contractare proiecte finanţate” – “Contractare lista rezerva PED 2016”):

https://uefiscdi.ro/proiect-experimental-demonstrativ-ped

FELICITĂM PE ACEASTA CALE PE D-NA ZORITA DIACONEASA ŞI PE RESPONSABILUL DIN PARTEA USAMV CN DIN PROIECTUL COORDONAT DE INCDI PT. TEHNOLOGII CRIOGENICE SI IZOTOPICE.


În cadrul Programului 1, Subprogramul 1.1. Resurse Umane a fost lansată competiţia Premierea rezultatelor cercetării – Articole, aprobată prin Ordinul Ministrului Cercetării şi Inovării nr. 507/17.08.2017.

Cererile de finanţare se depun, prin intermediul platformei on-line www.uefiscdi-direct.ro, nefiind necesară depunerea şi în format tipărit;

Platforma de depunere on-line a cererilor de finanţare va fi disponibilă începând cu 04 septembrie 2017;

Pentru premiile acordate din bugetul anului 2017 se primesc cereri de finanţare în regim continuu, până la data de 29 noiembrie 2017, ora 16:00.


European Plant Science Organisation (EPSO), anunţă lansarea unui Apel pentru acordarea a 2 premii pentru tinerii cercetători care şi-au planificat să participe la Plant Biology Europe EPSO/FESPB joint congress, care va avea loc în Copenhaga, în perioada 17 – 21 iunie 2018.

Premiul va acoperi costurile de înregistrare şi călătorie (clasa economy, max. 400 €, rambursaţi de EPSO) şi va include oportunitatea de a susţine o scurta prelegere (15 minute) la o sesiune paralelă a Congresului; fiecare premiat va primi 200 € de la EPSO. Aplicanţii invitaţi sunt studenţii doctoranzi care lucrează fie în aspectele fundamentale, fie cele aplicative, privind plantele.

Găsiţi mai multe detalii la adresa:

http://www.epsoweb.org/epso-young-plant-scientists-award?1864290068=1


A fost publicat Clasamentul 2017 Webometrics, realizat de Laboratorul Cybermetrics (Consiliul Naţional de Cercetare Spaniol, CSIC), care evaluează performanţa universităţilor din lume pe baza prezenţei şi impactului lor pe web.

Potrivit Metodologiei Webometrics, clasamentul are la baza 4 indicatori: prezenta, vizibilitatea, transparenta (sau deschiderea) şi excelenta (greutatea ştiinţifică). După cum se precizează in Ranking Methodology:

obiectivul Webometrics nu este acela de a evalua site-urile web, designul sau utilizarea lor, sau popularitatea conţinutului lor în funcţie de numărul de vizite sau de vizitatori. Indicatorii web sunt consideraţi ca reprezentativi în evaluarea corectă, cuprinzătoare şi profundă a performanţei globale a universităţii, ţinând seama de activităţile şi rezultatele sale, precum şi de relevanţa şi impactul acestora. Un grad de încredere este posibil numai dacă prezenţa pe web este o oglindă de încredere a universităţii. În cea de-a doua decadă a secolului 21, Web-ul este cheia pentru viitorul tuturor misiunilor universitare, deoarece este deja cel mai important instrument de comunicare ştiinţifică, viitorul canal pentru învăţarea la distanţă din afara campusului, forumul deschis pentru angajamentul comunităţii si vitrina universală pentru atragerea de talente, finanţare şi resurse.

În Clasamentul 2017 sunt prezente 11999 instituţii de învăţământ superior dintre care, din România sunt prezente 103 instituţii (de stat/private).

Universitatea noastră se situează pe Locul 16 la nivel naţional, respectiv 2862 la nivel global.

FELICITĂM PE ACEASTĂ CALE PE TOTI MEMBRII COMUNITĂŢII NOASTRE ACADEMICE ŞI DE CERCETARE CARE, PRIN MATERIALELE POSTATE, AU ASIGURAT SITE-ULUI UNIVERSITĂŢII: PREZENŢĂ, VIZIBILITATE, TRANSPARENŢĂ ŞI EXCELENŢĂ, PRECUM ŞI DEPARTAMENTUL INFORMATIC PENTRU PROFESIONALISMUL DE CARE A DAT DOVADA ĂN BUNA GESTIONARE A SITE-ULUI!


UEFISCDI a lansat în consultaţie publica Pachetul de informaţii pentru Proiecte de mobilitate pentru cercetători cu experienţă din diaspora.

Propunerile sau observaţiile dvs. cu privire la conţinutul documentului, se pot transmite la UEFISCDI până la data de 12 septembrie 2017.

Găsiţi mai multe detalii la adresa:

https://uefiscdi.ro/news-consultare-publica-pachet-de-informatii-proiecte-de-mobilitate-pentru-cercetatori-cu-experienta-din-diaspora


UEFISCDI a publicat Lista cu propuneri de proiecte eligibile/neeligibile – Sesiunea VI, privitoare la Competiţia PN3 – Cecuri de inovare (proiectele depuse in luna iulie 2017), rezultată după depunerea până în data de 8 august a documentelor semnalate ca fiind lipsă, sau incomplete.

Din totalul de 23 proiecte depuse, la care Universitatea noastră figurează ca şi Furnizor de servicii, 2 au fost declarate “Neeligibile” (a se vedea aici proiectele cu Nr. crt. 14 şi 28 – responsabili USAMV CN: Boanca Paunita şi Lucian Cuibus).

Conform Anunţului UEFISCDI (a se vedea Secţiunea: “Proces evaluare – Verificare eligibilitate”):

  • -Contestaţiile referitoare la neîndeplinirea criteriilor de eligibilitate sau documentele solicitate în vederea declarării eligibilităţii se pot transmite de responsabilul de proiect din partea Beneficiarului prin e-mail la adresa cecurideinovare@uefiscdi.ro sau prin fax la nr. 021/311.59.92 sau la sediul UEFISCDI (Mendeleev 21-25, sector 1, etajul 3, camera 321) în perioada 10 – 16 august 2017. 
  • -În contestaţie se va specifica în clar numărul propunerii de proiect

AVÂND ÎN VEDERE PERIOADA DE VACANŢĂ, ROG PE CEI CARE ÎI POT CONTACTA PE RESPONSABILII CELOR 2 PROIECTE, SĂ-I ANUNŢE CU PRIVIRE LA PERIOADA DE CONTESTAŢII.


Scopus organizează in data de 10 August 2017, ora 19, un webinar cu tema: How PlumX Metrics on Scopus help tell the story of your research.

PlumX Metrics este în prezent sursa principală a Scopus pentru determinarea indicilor de măsurare la nivel de articol.

Dacă vă înregistraţi, chiar daca nu veţi putea participa la sesiunea live a webinarului, veţi primi un link pentru a vizualiza înregistrarea acestuia.

Pentru a vă înregistra participarea, apăsaţi butonul “Attend” de la adresa:

https://www.elsevier.com/solutions/scopus/support/webinars?commid=271407&utm_medium=banner&utm_source=sc&utm_campaign=Scopus_Webinars


UEFISCDI a publicat Lista cu propuneri de proiecte eligibile, neeligibile sau cu declaraţii incomplete – Sesiunea VI, privitoare la Competiţia PN3 – Cecuri de inovare (proiectele depuse in luna iulie 2017).

Din nou Universitatea noastră se situează pe Locul 1 le nivel naţional – din totalul de 47 proiecte depuse, un număr de 23 proiecte (48,94%) are Universitatea noastră ca şi Furnizor de servicii (a se vedea Cap. Statistici, de aici).

Din totalul de 23 proiecte depuse, 2 au fost declarate “Neeligibile”, iar 2 sunt “In lucru” şi necesită completări (găsiţi aici Lista cu cele 23 de proiecte depuse, inclusiv situaţia privind Eligibilitatea)

Conform Anunţului UEFISCDI (a se vedea Secţiunea: “Proces evaluare – Verificare eligibilitate”):

Dacă documentele lipsă/incomplete nu se transmit la UEFISCDI până în data de 8 august 2017, propunerile de proiecte în cauză vor fi declarate neeligibile.

FELICITĂM PE ACEASTĂ CALE PE TOŢI COLEGII DIRECTORI DE PROIECT PENTRU EFORTUL DEPUS ŞI LE DORIM TUTUROR SĂ SE CALIFICE PENTRU FINANŢARE!


Scimago Institutions Rankings a publicat Clasamentul 2017. Acest Clasament cuprinde instituţiile care au activităţi direct legate de cercetare, folosind pentru ierarhizare un indicator compozit care combină un set de variabile definitorii pentru trei domenii principale: cercetare, inovare şi impactul în societate.

Conform Metodologiei SIR, în Clasament sunt incluse instituţiile care figurează în Baza de date Scopus cu cel puţin 100 de lucrări ştiinţifice, publicate în ultimul an al perioadei de analiză (2011-2015, pentru Clasamentul 2017).

In Clasamentul 2017 figurează un număr total de 5250 de instituţii cu activitate de cercetare din întreaga lume dintre care, din România, figurează un număr de 25 de instituţii (universităţi şi institute de cercetare).

USAMV Cluj-Napoca se situează pe locul 9 la nivel naţional, respectiv pe locul 628 la nivel global.

Intre cele 4 universităţi clujene prezente în Clasamentul 2017, Universitatea noastră se situează pe locul 3.

FELICITĂM PE ACEASTĂ CALE PE TOŢI MEMBRII COMUNITĂŢII NOASTRE ACADEMICE ŞI DE CERCETARE, ALE CĂROR REZULTATE AU ASIGURAT UNIVERSITĂŢII NOASTRE O POZIŢIONARE ATÂT DE BUNĂ!


ADR Nord-Vest anunţă lansarea Apelului pentru identificarea proiectelor de specializare inteligentă a Regiunii de dezvoltare Nord-Vest.

Apelul se adresează actorilor cheie (companii, universităţi, institute de cercetare-dezvoltare, entităţi de inovare şi transfer tehnologic, parcuri ştiinţifice şi tehnologice, administraţii publice locale, clustere, structuri de sprijinire a afacerilor şi reprezentanţii societăţii civile), interesaţi de dezvoltarea şi implementarea unor proiecte de inovare prin care pot contribui la dezvoltarea domeniilor de specializare inteligentă.

Ideile pot fi transmise electronic (în format .xls, .docx, .pdf) pe adresa dds@nord-vest.ro, până la data de 21 august 2017.

Găsiţi mai multe detalii la adresa:

http://www.nord-vest.ro/apel-deschis-pentru-indentificarea-proiectelor-de-specializare-inteligenta-a-regiunii-de-dezvoltare-nord-vest/


A fost publicat Catalogul surselor de finanţare August 2017. Acesta cuprinde programele de finanţare nerambursabilă, finanţate de Uniunea Europeana şi Guvernul României.

Catalogul conţine patru secţiuni:
– Societăţi comerciale (Descarca);
– Autorităţi publice locale (Descarca);
– ONG-uri (Descarca);
– Universităţi (Descarca).


Ministerul Cercetării şi Inovării a lansat spre consultare publica Pachetul de informaţii pentru competiţia 2017 – Program 1. Dezvoltarea sistemului naţional de CDI, Subprogram 1.1 Resurse Umane – Proiecte de mobilitate pentru cercetători.

Propunerile/observaţiile cu privire la conţinutul documentului se pot trimite până la data de 7 august 2017.

Găsiţi mai multe detalii la adresa:

https://uefiscdi.ro/news-dezbatere-publica-pachet-informatii-proiecte-de-mobilitate-pentru-cercetatori


MCI supune consultării proiectul de Pachet de informaţii pentru competiţia 2017 din cadrul PNCDI III, Programul 2, Subprogram 2.1, Tip Proiect: Organizare şi dezvoltare cluster – Cluster inovativ.

Propunerile/observaţiile cu privire la conţinutul documentelor se primesc până la data de 30 iulie 2017 pe adresa de e-mail: dezbateripublice@research.gov.ro

Găsiţi mai multe informaţii la adresa:

http://www.research.gov.ro/ro/articol/4618/de-informa-ii-pentru-competi-ia-2017-din-cadrul-pncdi-iii-programul-2-subprogram-2-1-competitivitate-prin-cdi-pentru-cresterea-product-organizare-si-dezvoltare-cluster-cluster-inovativ


UEFISCDI a publicat Rezultate preliminare sesiunile I-IV, pentru Competiţia PN3: Cecuri de inovare.

Conform Pachetului de informaţii:

  • 12.6: “Propunerile de proiecte care au obţinut mai puţin de 80 de puncte sunt declarate nefinanţabile”.
  • 4: Bugetul competiţiei pentru anul 2017 este de 6.750.000 lei, iar pentru un cec de inovare se asigura de la bugetul de stat o suma maxima de 45.000 lei.

Rezulta deci ca pentru anul 2017 pot fi finanţate un număr maxim de 150 cecuri de inovare.

Conform listei cu Rezultatele preliminare sesiunile I-IV:

  • la nivel naţional, din totalul de 236 proiecte eligibile, 120 de proiecte au un punctaj >= cu 80.
  • pentru Universitatea noastră, din totalul de 49 proiecte eligibile, 17 proiecte au un punctaj >= cu 80, fapt ce situează Universitatea noastră pe Locul 1 la nivel naţional

Conform anunţului UEFICDI (Secţiunea: Proces evaluare – Rezultate preliminare):

Raportul final de evaluare este disponibil în platforma on-line, http://uefiscdi-direct.ro, în contul fiecărui responsabil de proiect.

Contestaţiile se pot transmite în perioada 17 – 19 iulie 2017 prin e-mail la adresa cecurideinovare@uefiscdi.ro, prin fax la nr. 021.311.59.92, sau direct la sediul UEFISCDI din Str. D.I. Mendeleev, nr. 21-25, Etaj 3, camera 321, sector 1, Bucureşti.

Contestaţiile pot avea ca obiect exclusiv viciile de procedură considerate neconforme cu precizările din pachetul de informaţii. Contestaţiile nu pot avea ca obiect punctajele şi comentariile evaluatorilor.

Rugăm Directorii de proiecte să analizeze Rapoartele finale de evaluare primite şi, dacă este cazul, să transmită in termenul precizat de UEFISCDI, eventualele contestaţii.


UEFISCDI a publicat Lista proiectelor acceptate la finanţare pentru competiţia „Proiecte de Cercetare Exploratorie” – 2016, din cadrul Programului P4 – Cercetare fundamentală şi de frontieră:

https://uefiscdi.ro/news-publicare-lista-proiecte-de-cercetare-exploratorie-acceptate-la-finantare-competitie-2016

Dintre proiectele depuse de Universitatea noastră, a fost acceptat pentru finanţare 1 proiect, cu titlul: “Genetica rezistenţei albinelor la Varroa“, Director de proiect dl. Prof. Robin Moritz.


Este activ Apelul lansat de MCI pentru Competiţia destinată finanţării manifestărilor ştiinţifice şi evenimentelor asociate în anul 2017.

Se pot depune propuneri de manifestări ştiinţifice după următorul program:

  • până la 15 iulie 2017 pentru manifestări organizate până la 30 septembrie 2017;
  • în perioada 16 iulie – 30 septembrie 2017 pentru manifestări organizate în lunile octombrie şi noiembrie 2017.

Găsiţi mai multe detalii la adresa:

http://www.research.gov.ro/ro/articol/4609/minister-comunicare-mci-anunta-lansarea-competitiei-pentru-finantarea-manifestarilor-stiintifice-i-evenimentelor-asociate-in-anul-2017


UEFISCDI a lansat în dezbatere publica Pachetul de informaţii pentru competiţia 2017 – Program 1. Dezvoltarea sistemului naţional de CDI, Subprogram 1.1 Resurse Umane – Premierea rezultatelor cercetării – articole:

https://uefiscdi.ro/news-dezbatere-publica-pachet-informatii-pentru-premierea-rezultatelor-cercetarii-articole

Propuneri/observaţii cu privire la conţinutul documentelor se primesc până la data de 9 august 2017 pe adresa de e-mail: premierePRECISI@uefiscdi.ro și în CC la simona.malureanu@research.gov.ro.


A fost publicat Catalogul surselor de finanţare Iulie 2017. Acesta cuprinde programele de finanţare nerambursabilă, finanţate de Uniunea Europeana şi Guvernul României.

Catalogul conţine patru secţiuni:

– Societăţi comerciale (Descarcă);

– Autorităţi publice locale (Descarcă);

– ONG-uri (Descarcă);

– Universităţi (Descarcă).


Conform anunţului postat de UEFISCDI în data de 5 iulie (a se vedea Secţiunea Proces de evaluare – Informări) referitor la proiectele PN3: Cecuri de inovare etapa de evaluare individuală a fost finalizată. În 3 şi 4 iulie 2017 au fost transmise către responsabilii de proiecte Rapoartele iniţiale de evaluare (şi Fişa concatenată, dacă e cazul). În perioada 4 – 6 (respectiv 5 – 7) iulie 2017 se primesc punctele de vedere ale responsabililor de proiecte legate de evaluare.

Potrivit datelor publicate de UEFISCDI (a se vedea Sectiunea Proces evaluare – Verificare eligibilitate), în Sesiunile I-V, Universitatea noastră a depus un număr total de 49 de proiecte eligibile. Lista celor 49 de proiecte depuse de Universitatea noastră se găseşte la adresa:

http://cercetare.usamvcluj.ro/online/pn3/2017/USAMV%20CN%20Lista%20proiecte%20Cec%20inovare%20(Sesiunile%20I-V).pdf

Raportat la un total de 245 proiecte eligibile depuse la nivel naţional în cele 5 sesiuni, Universitatea noastră se situează pe Locul 1 pe tara:

http://cercetare.usamvcluj.ro/online/pn3/2017/Statistici%20Cecuri%20de%20inovare%20(Sesiunile%20I%20-%20V).pdf

Rugăm Directorii de proiecte să analizeze Rapoartele iniţiale de evaluare primite şi, dacă este cazul, să transmită în termenul precizat de UEFISCDI, punctele de vedere legate de evaluare.

FELICITĂM PE ACEASTĂ CALE PE TOŢI COLEGII DIRECTORI DE PROIECT PENTRU EFORTUL DEPUS ŞI LE DORIM TUTUROR SĂ SE CALIFICE PENTRU FINANŢARE!


Potrivit unui Studiu referitor la secretele comerciale şi informaţiile confidenţiale în afaceri pe piaţa internă a UE, difuzat de Comisia Europeana, a rezultat ca printre mijloacele prin care companiile obţin in mod obişnuit informaţii despre produse, servicii, strategii ale altor actori de pe piaţă, pe locul 4 se situează: conferinţele, târgurile şi expoziţiile (vezi pag. 129, Secţiunea: Culegerea de date).

Ca urmare, European IPR Helpdesk, din cadrul Comisiei Europene, a publicat Ghidul “Managementul proprietăţii intelectuale la târguri comerciale”, precum şi un Flyer pe aceeaşi tema.

Aceste materiale vă oferă câteva sfaturi practice, pe de o parte pentru a vă proteja drepturile dvs. de proprietate intelectuală incluse în produsele pe care le prezentaţi la târguri şi expoziţii, dar şi pentru a vă feri de a încălca drepturile de proprietate intelectuală ale altor expozanţi.

De asemenea, la adresa de mai jos, găsiţi o traducere în limba română a Ghidului “Managementul proprietăţii intelectuale la târguri comerciale”:

http://cercetare.usamvcluj.ro/online/CTT/traducere%20IPR.pdf


Watify, o iniţiativă non profit finanţată de Comisia Europeana şi având drept scop sprijinirea eforturilor UE de a stimula modernizarea sectoarelor industriale europene, organizează un Webinar cu Tema: Innovation management and Technology transfer in the agro food sector.

Evenimentul va avea loc miercuri, 21 iunie 2017, intre orele 16 – 17.30.

Participarea se face pe baza de înscriere prealabilă, care se face prin completarea formularului de la adresa: https://register.gotowebinar.com/register/2740282426789251073


Web of Science a publicat Lista cu factorii de impact, calculaţi pentru 2016. Notulae Botanicae Horti Agrobotanici Cluj-Napoca a urcat de la FI 2015 = 0.451, la FI 2016 = 0.48.
Găsiţi aici Indicatorii cheie publicaţi de Web of Science, pentru Notulae Botanicae.


Agenţia universitara a Francofoniei (AUF) anunţă lansarea unui Apel permanent pentru a facilita crearea de cursuri de formare deschisă şi la distanţă (FOAD) şi de cursuri on-line deschise şi masive (CLOM în franceză, respectiv MOOC în engleză), în francofonia universitară.

Conform Criteriilor de eligibilitate: Les projets issus d’établissements en Bulgarie et Roumanie sont accepté.

Găsiţi mai multe detalii la adresele:

https://www.auf.org/nouvelles/appels-a-candidatures/lancement-dun-appel-permanent-projets-clom/

https://www.auf.org/wp-content/uploads/2017/05/Appel-permanent-projets-MOOC.pdf

Puteţi consulta Lista cursurilor MOOC existente, la adresa: https://www.mooc-list.com/


Termenul limita pentru depunerea de proiecte in cadrul celui de al 3-lea Apel INTERREG EUROPE este 30 iunie 2017.

Proiectele trebuie să implice parteneri din cel puţin 3 ţări, din care cel puţin 2 parteneri trebuie să fie din statele membre ale UE. În cadrul Programului Interreg Europe, activităţile eligibile ale proiectului sunt co-finanţate de European Regional Development Fund (ERDF) cu o rata de 75%, respectiv 85%, în funcţie de statusul legal al partenerilor din proiect.

Domeniile vizate de Programul INTERREG EUROPE sunt:

  1. Cercetare şi inovare
  2. Competitivitatea IMM-urilor
  3. Economie low-carbon
  4. Mediu şi eficienta resurselor

Site-ul INTERREG EUROPE vă oferă o serie de facilitaţi, cum ar fi:

– sa verificaţi daca ideea dvs. de proiect este relevantă pentru Programul Interreg Europe:

https://www.interregeurope.eu/self-assessment/

– sa căutaţi parteneri:

https://www.interregeurope.eu/search/
– prezentări video cu instrucţiuni privind dezvoltarea unui proiect:

https://www.interregeurope.eu/projects/project-development-videos/

– instrucţiuni privind completarea formularului de aplicaţie:

https://www.interregeurope.eu/fileadmin/user_upload/documents/2017-02-16_AF_3rd_call_demo_version.pdf

Găsiţi  mai multe detalii, precum şi documentele Apelului, la adresa:

https://www.interregeurope.eu/projects/apply-for-funding/


A fost publicat Catalogul surselor de  finanţare Iunie 2017. Acesta cuprinde programele de finanţare nerambursabilă, finanţate de Uniunea Europeana şi Guvernul României.

Catalogul conţine patru secţiuni:


Enformation, în colaborare cu Alexander Street, anunţă accesul free la colecţia Veterinary Education in Video, pentru perioada: 01.06.2017 – 30.06.2017.

Veterinary Education in Video este o resursă enciclopedică despre medicina veterinară şi expune peste 500 de proceduri şi tehnici şi include abilităţi clinice, explicaţii ale afecţiunilor şi instruire în manipularea animalelor.

Găsiţi mai multe detalii la adresa:

https://www.e-nformation.ro/events/acces-gratuit-veterinary-education-video


Prin amabilitatea CAS (Chemical Abstracts Service – divizie a American Chemical Society), Universitatea noastră beneficiază, de acces gratuit la Platforma SciFinder, perioada de evaluare fiind: 5 iunie – 5 iulie 2017.

SciFinder, produs de CAS, este cea mai completă bază de date pentru literatura din domeniul chimiei, indexarea articolelor din reviste şi a înregistrărilor de brevete (şi alte tipuri de documente), precum şi substanţe chimice si reacţii, fiind un instrument de cercetare de bază pentru chimie, biochimie, inginerie chimică, ştiinţa materialelor, nanotehnologie, fizica, ştiinţa mediului şi alte discipline ştiinţifice şi de inginerie.
SciFinder este o colecţie de 6 baze de date CAS, plus Medline:

De asemenea, oferta CAS permite accesul la PatentPak şi MethodsNow.

Detalii privind modul de lucru şi facilităţile oferite de SciFinder găsiţi in: SciFinder Overview Presentation.

Aici găsiţi detalii privind modul de creare a contului de acces SciFinder.


Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş, în calitate de unic partener oficial în România al Programului Climate KIC, invită tinerii să aplice cu idei inovatoare pentru un loc în marea finală a competiţiei de idei ClimateLaunchPad, care va avea loc în Cipru, în luna octombrie 2017.

Finaliştii vor fi recompensaţi cu premii: 10.000 euro locul 1, 5.000 euro locul al 2-lea, 2.500 euro locul al 3-lea.

Oportunitatea se încadrează în Programul ClimateLaunchPad – cea mai mare competiţie de idei în domeniul “clean technology” finanţată de CLIMATE KIC şi organizată în România de către CCIA Timiş.

Misiunea competiţiei este aceea de a atrage potenţialul de tehnologii inovative din Europa şi de a crea oportunităţi pentru inovatori în vederea atenuării efectelor schimbărilor climatice.

Scopul este accelerarea inovaţiilor care conduc la un viitor cu emisii scăzute de dioxid de carbon. În acest sens, trebuie descoperite cele mai bune idei sustenabile.

Anul acesta au intrat în competiţie peste 30 de ţări.

Cele mai bune idei vor fi selectate iar echipele vor participa la un bootcamp intensiv susţinut de lectori internaţionali avizaţi ClimateLaunchpad, la Timişoara, la sediul CCIAT, în perioada 19 – 20 iunie 2017. Vor urma sesiuni de instruire, coaching (tehnici de pitching, business canvas etc.).

Finala naţională ClimateLaunchPad va avea loc în data de 22 august 2017, iar top 3 idei naţionale vor avea posibilitatea să-şi prezinte conceptul la nivel internaţional şi să intre în finala din Cipru.

Aplicaţia este deschisă, iar termenul limită este 04 iunie 2017.

Detalii despre posibilitatea de acces la program:
www.climatelaunchpad.org
www.climate-kic.org


UEFISCDI anunţă că, în perioada 24 mai – 23 iunie 2017, Pachetul de informaţii pentru proiecte EUREKA este supus dezbaterii publice conform adresei MCI nr.2884/26.04.2017.

Scopul proiectelor: Eureka Traditional (Network), Eureka-Cluster şi Eurostars, este: Susținerea participării companiilor din România, în parteneriat cu organizaţii de cercetare, la programe internaţionale de cercetare care facilitează mobilitatea cercetătorilor, circulaţia ideilor şi a cunoştinţelor, accesul la reţele transnaţionale de colaborare.

Găsiţi mai multe detalii în Secţiunea: “Dezbatere publică pachet de informaţii”, la adresa:

https://uefiscdi.ro/proiecte-eureka-traditional-network-eureka-cluster-si-eurostars

precum şi pe site-ul: https://www.eurostars-eureka.eu/content/eurostars-2017-cut-offs.

Observaţiile şi sugestiile se transmit până pe data de 23 iunie 2017, la adresa: eureka2017@uefiscdi.ro.


Centrul de Transfer Tehnologic al USAMV Cluj-Napoca organizează, în colaborare cu Centrul Regional Cluj de Promovare a Proprietăţii Industriale, de pe lângă OSIM, seminarul cu tema: “Noţiuni fundamentale de proprietate intelectuală şi drepturile de proprietate intelectuală”.

Evenimentul va avea loc marţi, 13 iunie, între orele 10 – 12, în Amfiteatrul Verde din cadrul Institutului de Ştiinţele Vieţii.

Temele care vor fi abordate în cadrul acestui seminar vor fi prezentate de d-na ing. MBA Liliana POP şi vor fi următoarele:

  • Ce este Proprietatea Intelectuală (PI) ?
  • Care este valoarea drepturilor de PI?
  • Hai să vorbim despre “patents, designs, trademarks, copyrights…”
  • Cum valorificăm activele intangibile?
  • De ce este importantă monitorizarea şi cercetarea documentară?
  • Atenţie la încălcarea, contrafacerea şi exercitarea drepturilor de PI !
  • Unde găsim sursele de informare privind PI?
  • Sesiune de întrebări şi răspunsuri.

Având în vedere faptul ca protejarea drepturilor de proprietate intelectuală reprezintă o problemă importantă în valorificarea rezultatelor obţinute în activitatea de cercetare, organizatorii speră ca un număr cât mai mare de cadre didactice, cercetători şi studenţi, vor participa la acest eveniment.


Asociaţia GREEN TECHNOLOGY INOVATIVE CLUSTER (GREETINC) şi ENTERPRISE EUROPE NETWORK, prin organizaţiile Centrul de Transfer Tehnologic CENTI Cluj-Napoca şi Camera de Comerţ şi Industrie Braşov, vă invită să participaţi în ziua de vineri, 9 iunie 2017, cu începere de la ora 10.00, în Sala de Conferinţe a Camerei de Comerţ şi Industrie Braşov, str. M. Kogălniceanu nr. 18-20, Braşov, la

BROKERAGE EVENT PENTRU TEHNOLOGII VERZI

Evenimentul doreşte să pună în contact organizaţii interesate şi să iniţieze idei de proiecte care pot fi aplicate în consorţii pe call-urile viitoare în cadrul programelor europene Eurostars, Eureka şi Orizont 2020, fiind structurat în două părţi, după cum urmează:

  • Prezentări generale (clusterul inovativ GREETINC, Entreprise Europe Network, principalele programe-cadru europene de cooperare (H2020, Eurostars, Eureka, alte surse de finanţare).
  • Discuţii în cadrul grupurilor de lucru.

Lista de subiecte care urmează a fi abordate în cadrul discuţiilor cuprinde următoarele teme:

  1. Obţinerea de extracte vegetale specifice din frunză de fag (Fagus sylvatica) pentru produse din medicina tradiţională
  2. Ingrediente active naturale din flori de fân, folosite în produse de igienă şi cosmetică
  3. Energie neconvenţională obţinută prin transformarea deşeurilor menajere prin procese tehnologice verzi
  4. Producerea de energie regenerabilă prin utilizarea nămolului din staţiile municipale de epurare
  5. Tehnici noi şi materiale avansate pentru extracţia de principii active din plante
  6. Extracte de principii active din plante invazive din flora spontană
  7. Aplicaţii potenţiale ale metaboliţilor bioactivi pentru îmbunătăţirea calităţii şi siguranţei alimentelor
  8. Utilizarea antioxidanţilor din plante şi a coloranţilor naturali în matrici lichide sau de acoperire a tabletelor din plante
  9. Folosirea subproduselor agro-alimentare pentru fabricarea pigmenţilor naturali cu rol de conservant sau colorant alimentar

Invitaţie şi agenda evenimentului

Lista cu organizaţiile din străinătate şi din ţară care au confirmat până la data de 12 mai 2017 participarea la eveniment (persoanele marcate cu * sunt “scriitori de proiecte”).

Vă rugăm să aveţi amabilitatea de a ne comunica interesul de participare din partea firmei dvs., în limita a maximum 2 persoane/organizaţie, până la data de 6 iunie 2017, prin email: centi@icia.ro sau tel: 0743 185320, persoană de contact: Simona – Clara Bârsan.

De asemenea, vă rugăm să ne informaţi dacă aveţi idei de proiect pe care doriţi să le prezentaţi, pentru a putea să le includem în programarea seriilor de lucru.


European IPR Helpdesk anunţă organizarea, in data de 30.05.2017, a unui Webinar cu tema: Geographical Indications.

Participanţii la acest webinar vor afla răspunsurile la întrebările:

  • Ce este o denumire geografică?
  • Care sunt principalele tipuri de denumiri geografice?
  • Care este valoarea reprezentată de denumirea geografică pentru mediul de afaceri?
  • Cum sunt protejate indicaţiile geografice?
  • Cum se acordă indicaţiile geografice?
  • Care sunt diferenţele între indicaţiile geografice şi mărcile comerciale?
  • Ce tipuri de conflicte pot apărea între indicaţiile geografice şi mărcile comerciale?
  • Cum pot fi realizate căutări privind indicaţiile geografice?

European IPR Helpdesk, este finanţat prin programul Orizont 2020, fiind creat pentru a ajuta beneficiarii de fonduri UE să gestioneze provocările privitoare la drepturile de proprietate intelectuala.
Cei interesaţi să participe la acest webinar găsesc mai multe informaţii la adresa: https://www.iprhelpdesk.eu/event/3941-webinar-geographical-indications?pk_campaign=Newsletter489&pk_kwd=news1


UEFISCDI anunţă că 39 de jurnale româneşti sunt indexate în ESCI (Emerging Sources Citation Index), o noua secţiune a Web of Science Core Collection înfiinţate de Clarivate Analytics (fost Thomson Reuters).

Jurnalele indexate ESCI nu au factor de impact calculat, dar articolele publicate în aceste jurnale sunt indexate in Web of Science Core Collection.

Găsiţi mai multe detalii pe site-ul UEFISCDI, precum si la adresele:

http://wokinfo.com/products_to ols/multidisciplinary/esci/

http://editorresources.taylora ndfrancisgroup.com/what-is- the-emerging-sources-citation- index/


Conform informării postate de UEFISCDI (Secţiunea: Proces evaluare – Informări), ca urmare a adresei MCI nr. 343 SS/10.05.2017 experţilor evaluatori pentru competiţia Cecuri de inovare (PN-III-P2-2.1-CI-2017) le sunt solicitate unele documente suplimentare şi anume:

  • avizul instituţiei CDI din care provin, referitor la calitatea de expert evaluator
  • declaraţia prin care menţionează că, în ultimii 5 ani nu au avut probleme legate de etica sau deontologia profesională

De asemenea, prin circulara transmisa de UEFISCDI prin E-mail in data de 23 mai 2017 cadrelor didactice şi cercetătorilor care s-au înregistrat în platforma www.brainmap.ro, se precizează:

Ca urmare, Conducerea Universităţii a stabilit următoarele:

Pentru obţinerea Avizului USAMV CN privind calitatea de expert evaluator, cei interesaţi vor depune o cerere scrisă, adresată Consiliului de Administraţie a Universităţii, prin care solicită eliberarea acestui aviz. Consiliul de Administraţie, în baza rezultatelor analizei care va fi efectuata de către Consiliul CDI al Universităţii, va emite Avizul solicitat.

Va rugam să aveţi in vedere că, potrivit precizărilor UEFISCDI, de mai sus, va trebui sa încărcaţi acest document pe Platforma www.brainmap.ro până cel târziu în data de 7 iunie 2017.


European Food Safety Authority (EFSA) anunta deschiderea apelul pentru candidaturi la 3 dintre panelurile stiintifice EFSA si anume:

– animal health and welfare
– genetically modified organisms
– plant health

Apelul se adreseaza expertilor din aceste domenii, iar aplicatiile pot fi depuse in perioada: 1 iunie – 8 septembrie 2017.

Gasiti mai multe detalii la adresa:

http://www.efsa.europa.eu/en/careers/experts

Pentru a va crea un profil pe Platforma EFSA, accesati:

https://efsa.taleo.net/careersection/iam/accessmanagement/login.jsf


A fost lansat un nou apel in cadrul Programului Eurostars-2.

Eurostars este deschis tuturor tipurilor de proiecte, din toate domeniile.

Biroului din Romania al EUREKA recomanda universitatilor sa aplice impreuna cu o companie/IMM din Romania.

Termenul limita pentru depunerea aplicatiilor este: 14 Septembrie 2017.

Pentru potentialii aplicanti, Departamentul Eurostars al EUREKA organizeaza un webinar, in data de 13 iunie, ora 12, pentru care este necesara preinscrierea.

Gasiti mai multe detalii despre acest Apel la adresele:

https://www.eurostars-eureka.eu/content/eurostars-2-next-deadline-applications-webinar

https://www.eurostars-eureka.eu/content/eurostars-2017-cut-offs

https://www.eurostars-eureka.eu/countries/romania

https://www.eurostars-eureka.eu/sites/default/files/Eurostars_Eligibility_Guidelines_v4.0-January2017.pdf

precum si pe Site-ul UEFISCDI.


A fost publicat Catalogul surselor de  finantare Mai 2017. Acesta cuprinde programele de finantare nerambursabila, f inantate de Uniunea Europeana si Guvernul Romaniei.

Catalogul contine patru sectiuni:


A fost publicat Catalogul surselor de  finantare Aprilie 2017. Acesta cuprinde programele de finantare nerambursabila, f inantate de Uniunea Europeana si Guvernul Romaniei.

Catalogul contine patru sectiuni:


Primaria municipiului Cluj-Napoca anunta lansarea celei de a 3-a editii a concursului ”Tineri Cercetatori in stiinta si Inginerie”, care isi propune recunoasterea tinerilor cercetatori din domeniul stiintei si ingineriei care, prin munca lor, au demonstrat excelenta si au adus contributii extraordinare in domeniul lor de specialitate si societatii.

Concursul se adreseaza celor care lucreaza in cercetare, intr-un domeniu de stiinta sau inginerie, la universitati, institute de cercetare sau companii din intreaga tara.

Candidatii trebuie sa nu depaseasca varsta de 35 de ani, impliniti pana la data de 31 decembrie 2017 (inclusiv).

Dosarul de aplicatie trebuie depus pana la data de: 15 mai 2017.

Gasiti detalii privind conditiile de participare in fisierul atasat, precum si la adresa:
http://www.primariaclujnapoca.ro/Premiul-Tineri-Cercetatori-in-Stiinta-si-Inginerie.html


Academia Romana – Secţia de Ştiinţe agricole şi silvice (ASAS), anunţă deschiderea perioadei de înscriere a candidaturilor pentru premiile anuale ASAS. În acest an, cele 4 premii din domeniul ştiinţelor agricole, medicină veterinară şi silvicultură, se vor acorda pentru lucrări publicate în anul 2015.

Termenul limita pentru depunerea propunerilor este 1 mai 2017.

Găsiţi mai multe detalii la adresa: http://www.asas.ro/wcmqs/noutati/legislatie/premii.html


Altmetric și Enformation vă invită la webex-ul cu tema: “Altmetric Explorer for Institutions” – o prezentare demonstrativă pentru comunitatea de cercetare românească.

Altmetric este o companie specializată în știința datelor care urmărește și analizează atenția din mediul online privind cercetarea academică publicată. Aceasta include menționări în documente de politici publice, mass media, conversații și distribuiri prin rețelele academice și sociale.

Detalii privind evenimentul:

Data: 14 martie 2017

Interval orar: 14:00 – 15:00

Speaker: Ben McLeish

Participarea este gratuita si se face pe baza de inscriere prealabila.

Gasit mai multe detalii la adresele:

http://www.e-nformation.ro/events/webex-altmetric-explorer-institutions

http://www.e-nformation.ro/wp-content/uploads/2017/03/Altmetric-tips-and-trick-to-promote-your-research-online.pdf


A fost publicat Catalogul surselor  de finantare Martie 2017. Acesta cuprinde programele de finantare nerambursabila, f inantate de Uniunea Europeana si Guvernul Romaniei.

Catalogul contine patru sectiuni:

– Societati comerciale (Descarca);

– Autoritati publice (Descarca);

– ONG-uri (Descarca);

– Universitati (Descarca).


Agentia Universitara a francofoniei (AUF), anunta lansarea primului curs on-line in limba franceza, in domeniul nanostiintelor si nanotehnologiilor. Vizionarea cursului este gratuita, pe baza de inscriere.

Gasiti mai multe detalii la adresa:

https://www.auf.org/appels-offre/le-premier-cours-en-lignen-francais-sur-les-nanosc/

Gasiti la adresa de mai jos intreaga oferta de cursuri on-line gratuite, furnizate prin Platforma Fun – MOOC:

https://www.fun-mooc.fr/cours/


Enformation anunţă prelungirea ACCESULUI GRATUIT la revistele Nature, până la 31.03.2017.

Modalitate de acces: pe bază de IP instituţional și #de acasă

Găsiţi mai multe detalii la adresa:

http://www.e-nformation.ro/events/acces-gratuit-la-revistele-springer-nature

Aceia dintre dvs. care nu si-au creat încă contul de acces pe Platforma Enformation, vor trebui sa urmeze paşii indicaţi in prezentarea de la adresa:

http://cercetare.usamvcluj.ro/online/AnelisPlus/Creare_cont_ANELIS_Plus.pdf


DAAD (Deutscher Akademischer Austausch Dienst / Serviciul German de Schimb Academic) are si anul acesta o oferta atractiva de burse pentru doctoranzi, cercetatori si cadre didactice.

Programele de bursa oferite sunt:

  1. Burse de cercetare pentru doctoranzi si tineri cercetatori – Burse de scurta durata(1 – 6 luni)
  2. Stagii de cercetare pentru cadre didactice si cercetatori (1-3 luni)
  3. Program de reinvitare pentru fosti bursieri (1-3 luni)
  4. Burse pentru artisti si arhitecti – Stagii de lucru pentru cadre didactice universitare (1-3 luni)

Data limita de aplicare pentru toate cele patru programe este:

01.05.2017 pentru stagii care incep intre decembrie 2017 – mai 2018

Bursele DAAD sunt compatibile cu alte burse, finantate de statul roman. In aceste cazuri se tine cont de anumite prevederi. Pentru detalii suplimentare puteti contacta biroul DAAD la info@daad.ro.


Catalogul: OPORTUNITATI DE FINANTARE – Ediţia: Februarie 2017, difuzat de către Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud-Est.


Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice a lansat, în data de 23 decembrie a.c., apelul de proiecte nr. POR/102/2/2, aferent Axei prioritare 2 – Îmbunătăţirea competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii, Priorităţii de investiţii 2.2 – Sprijinirea creării şi extinderea capacităţilor avansate de producţie şi dezvoltarea serviciilor.

Regiunile eligibile: Nord Est, Sud Est, Sud Muntenia, Sud Vest Oltenia, Vest, Nord Vest, Centru.

Valoarea finanţării nerambursabile acordate este de minimum 200 000 euro si maximum 1 milion euro.

Solicitanţi eligibili: microîntreprinderi, întreprinderi mici, întreprinderi mijlocii.

Investiţiile eligibile pentru co-finanţare prin acest program includ:

  1. Investiţii finanţabile prin ajutor de stat regional:

– Construirea/extinderea spatiilor de producţie/servicii;

– Dotarea cu active corporale (echipamente, utilaje), necorporale (licenţe, brevete, programe informatice etc.),  inclusiv  instrumente  de  comercializare  on-line (publicare cataloage, preluare comenzi, plata online, achiziţii, factura electronica, customer service etc.);

  1. Investiţii finanţabile prin ajutor de minimis:

– Implementarea procesului de certificare a produselor, serviciilor sau diferitelor procese specifice, certificarea sistemelor de management al calităţii (ISO 9001), al mediului (ISO 14001), al siguranţei alimentelor (ISO 22000), al sănătăţii si securităţii ocupaţionale (OHSAS 18001), al securităţii informaţiilor (ISO/IEC 27001), al energiei (ISO 50001), al calităţii pentru dispozitive medicale (ISO 13485), al serviciilor IT (ISO/IEC 20000), al responsabilităţii sociale (SA 8000), simple sau integrate.

– Participarea la târguri şi expoziţii internaţionale, misiuni comerciale etc.

– Cheltuieli pentru proiectare şi asistenta tehnica, obţinere avize;

– Proiectare şi inginerie.

– Consultanta-elaborarea cererii de finanţare/ a  planului de afaceri; management de proiect sau elaborarea, organizarea si derularea procedurilor de achiziţii.

Depunere pana la: 23.08.2017

Găsiţi mai multe detalii la adresa: http://regio-adrcentru.ro/a-fost-lansat-por-2014-2020-2/


În completarea mail-ului din data de 21 februarie, cu privire la Apelul de proiecte EUREKA pentru regiunea Dunării (Austria, Croaţia, Cehia, Germania, Ungaria si România), găsiţi informaţii suplimentare la adresa:

http://uefiscdi.gov.ro/articole/4405/Pachet-de-informatii.html

De asemenea, urmăriţi si pagina: Intrebari frecvente


Prorectoratul Cercetare va informeaza ca Austrian Federal Ministry for Science, Research and Economy (BMWFW) si Institute for the Danube Region and Central Europe (IDM), au lansat editia 2017 a Concursului: Danubius Young Scientist Award.

Acest premiu va fi acordat unui numar de 14 tineri cercetatori – cate unul din fiecare din tarile care fac parte din Strategia UE pentru Regiunea Dunarii (Austria, Bosnia Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Czech Republic, Germany, Hungary, Moldova, Montenegro, Serbia, Slovak Republic, Slovenia, Romania si Ukraine).

Universitatea poate sa nominalizeze trei persoane care respecta si indeplinesc cerintele/criteriile impuse de organizatori.

Persoanele interesate pot depune aplicatiile pe adresa: cercetare@usamvcluj.ro, pana cel tarziu in data de 10 aprilie (la nivel de universitate).

Gasiti mai multe detalii in anuntul atasat si la adresa: http://www.idm.at/ projekte/preise/danubius- young-scientist-award.


EUREKA a lansat, pentru tarile din Regiunea Dunarii: Apelul de proiecte EUREKA pentru regiunea Dunării (Austria, Croația, Cehia, Germania, Ungaria si Romania).Obiectivul general:

– Susținerea participării companiilor din România, în parteneriat cu organizaţii de cercetare și cu alte companii din Austria, Croația, Cehia, Germania si Ungaria, la programe internaţionale de cercetare care facilitează mobilitatea cercetătorilor, circulaţia ideilor şi a cunoştinţelor, accesul la reţele transnaţionale de colaborare.

– Proiectele trebuie să includă cel puțin 2 companii din cel puțin 2 țări diferite dintre cele menționate anterior.

Obiectivele specifice:

– Stimularea companiilor româneşti, în special IMM-uri pentru pătrunderea pe piaţa internaţională şi europeană cu produse, servicii şi tehnologii inovatoare;

– Întărirea colaborării între IMM-uri și organizaţii de cercetare din România (institute de cercetare, universităţi) în parteneriat cu entităţi similare din statele iniţiativei EUREKA;

– Realizarea de către operatorii economici a unor produse, servicii şi tehnologii noi, care au la bază rezultate ale cercetării şi care prezintă potenţial de exploatare comercială pe piaţa internă şi internaţională.

Activitati eligibile:
– cercetare industrială
– dezvoltare experimentală
– activități de inovare.

Din Romania sunt eligibile ca aplicanti: Microîntreprinderi, IMM-uri (ajutorul fiind de: 70% din costurile eligibile pentru microîntreprinderi, respectiv 60% din costurile eligibile pentru IMM-uri). Institutele de cercetare și universitățile pot participa ca parteneri.

Pentru cautarea de proiecte si parteneri, puteti folosi:

https://www.b2match.eu/eureka-danube/

Gasiti mai multe detalii la adresa:

http://www.eurekanetwork.org/content/danube-region-call-projects


In cadrul procesului de elaborare a Strategiei de dezvoltare a Regiunii Nord Vest si pentru selectarea proiectelor care sa fie cuprinse in Portofoliul de proiecte aferent acesteia, Agentia de Dezvoltare Regionala Nord Vest ne-a transmis Formularul “Descrierea ideii de proiect”, pe care il gasiti in atasament.

Proiectele care sunt vizate prin aceasta actiune trebuie sa reprezinte un transfer tehnologic catre mediul economic, de produse, tehnologii sau servicii, rezultate din activitatea de cercetare. O lista a domeniilor economice de interes din profilul Universitatii sugerata de ADR NV, cu precizarea ca aceasta Lista nu este limitativa, cuprinde domeniile: cosmetice, suplimente alimentare, ambalaje din bioplastic, etc.

Ca urmare, am rugamintea ca cei interesati sa completeze formularul si sa-l transmita, pana cel tarziu 22 februarie a.c., pe adresa: ctt@usamvcluj.ro.

In situatia in care o persoana are mai multe idei de proiecte, va completa si transmite cate un formular pentru fiecare idee de proiect.

Pentru ideile de proiect selectate, va trebui sa intocmiti o documentatie detaliata, la o data ulterioara care ne va fi comunicata de ADR NV.


A fost publicat Catalogul surselor de finantare Februarie 2017. Acesta cuprinde programele de finantare nerambursabila, finantate de Uniunea Europeana si Guvernul Romaniei.

Catalogul contine patru sectiuni:

– Societati comerciale (Descarca);
– Autoritati publice (Descarca);
– ONG-uri (Descarca);
– Universitati (Descarca).


Legat de anuntul postat de UEFISCDI, cu privire la Calendarul pentru Sesiunea I – Cecuri de inovare:

Calendar sesiunea I – se vor evalua Cererile de Finantare depuse pana la data de 28 februarie 2017 ora 16:00

D-na Liliana Andreea MATEI, de la UEFISCDI, mi-a precizat ca, avand in vedere faptul ca Platforma de depunere a fost disponibila doar incapand cu ultima parte a lunii ianuarie (ceea ce ar fi condus la un numar mic de aplicatii depuse in cursul acestei luni), toate aplicatiile care vor fi depuse pana la data de 28 februarie 2017 ora 16:00, vor fi evaluate in luna martie 2017.


In urma asigurarilor primite astazi de la UEFISCDI (D-na Emilia DUMITRAS), in cursul zilei de astazi se va finaliza operatiunea de testare, astfel ca in aceasta dupa amiaza, cel tarziu maine dimineata, Platforma de depunere on-line a cererilor de finantare va fi disponibila.

De asemenea, va rog sa aveti in vedere urmatoarele:

1. Conform prevederilor de la Cap. XIV, Art.18, alin. (4) din Schema de ajutor de minimisImagini inline 1

Gasiti mai jos Pasii ce trebuie urmati pentru inregistrarea in RPC.

  1. Conform Art. 4 din Schema de ajutor de minimis:

Imagini inline 4

Gasiti in Regulamentul UE nr. 651/2014, la pag. 70, Anexa 1 cu Definitia IMM-urilor.

  1. Conform Art. 5, lit.a si b din Schema de ajutor de minimis:

Imagini inline 5

In acest am purtat o corespondenta cu UEFISCDI legata de eligibilitatea Beneficiarului:

Intrebare: sunt considerati ca fiind beneficiari eligibili aplicantii IMM de tipul: ferme vegetale, respectiv ferme zootehnice, care pentru cresterea productivitatii, competitivitatii si a calitatii produselor obtinute, doresc procurarea de servicii suport si de consultanta pentru inovarea procesului lor tehnologic?

Raspuns UEFISCDI: Beneficiarul unui Cec de Inovare trebuie sa se incadreze in domeniul de aplicare al schemei de ajutor de minimis, prin respectarea articolelor 4 si 5 din schema de ajutor de minimis.

Am revenit cu intrebarea, facand trimitere la prevederile de la Articolul 1, pct.(3), lit.a si b, din Regulamentul UE nr. 651/2014:

Imagini inline 2

Imagini inline 3

Nu am primit inca raspuns.

Va sugerez ca, in situatia in care Beneficiarul pe care il aveti in vedere, se afla in una din situatiile exceptate prin Art. 5, lit.a si b din Schema de ajutor de minimis, proiectul sa vizeze una din activitatile marcate in imaginea de mai sus (de exemplu: protectia mediului). De asemenea, sa nu rezulte ca proiectul vizeaza exclusiv vreunul din produsele enumerate in Anexa I la Tratat pe care o gasiti in atasament.

  1. Vedeti si Lista Intrebarilor frecvente, postata pe site-ul UEFISCDI:

http://uefiscdi.gov.ro/articole/4823/Pachet-de-informatii.html

Cont RPC:

Pentru acesta, trebuie accesat site-ul: https://rpc.research.ro/

apoi link-ul: “Inregistrare”

Se va completa Formularul de inregistrare:

Pe adresa de E-mail declarata in Formular, se vor primi: Utilizatorul si Parola, pentru accesarea contului.

Dupa accesarea contului, vor fi inscrise informatiile cerute.


Prorectoratul Cercetare va informeaza ca, in perioada 14-16 mai, 2017, la Warsaw University of Life Sciences, Poland, va avea loc Editia a 8-a a Conferintei CASEE.

Tema Conferintei din acest an este: “Sustainable development in Europe – cooperation between science and practice – What’s the position of Central and South Eastern Europe?”

Potrivit prevederilor de la pct. 13 din Hotararea CA din 18.01.2017, primele 5 lucrari (prezentari orale) selectate de catre evaluatorii internationali pentru aceasta Conferinta, vor fi sustinute financiar de catre Universitatea noastra cu suma de 500 Euro/persoana.

Termenul limita pentru Abstract Submission, este 31 ian. 2017.

Gasiti mai multe informatii la adresele:


Prorectoratul Cercetare anunta ca a fost aprobat primul proiect, pentru finantare in cadrul COMPETIŢIEI INTERNE A USAMV CLUJ-NAPOCA PENTRU PROIECTE DE CERCETARE APLICATIVĂ GENERATOARE DE VENITURI.

Proiectul aprobat, avand titlul: Optimizarea activității de cercetare clinică în boli interne la animale de companie și cabaline, a fost depus de dl. Conf. Dr. Mircean Mircea, in calitate de Director de proiect, impreuna cu Echipa de management al proiectului formata din:

  • dr. Giurgiu Gavril
  • Șef lucr. dr. Scurtu Iuliu Călin
  • Șef lucr. dr. Neagu Daniela Mihaela
  • Șef lucr. dr. Cristescu Mihai
  • dr. Popovici Cristian Paul
  • dr. Mureșan Alexandra Nicoleta
  • Codea Răzvan Andrei
  • Zinveliu Elena Daniela

Gasiti mai multe detalii in Buletinul informativ OnLine, la adresa: http://cercetare.usamvcluj.ro/online/granturi_usamvcj/cuprins.htm


Agentiei de Dezvoltare Regionala Nord Vest, privind participarea la ATELIERUL DE GENERARE A IDEILOR DE PROIECTE INOVATOARE – PROCES DE DESCOPERIRE ANTREPRENORIALA – IN DOMENIUL AGROALIMENTAR, care va avea loc in data de 6 februarie, incepand cu ora 9, la sediul ADR Nord-Vest, din Calea Dorobantilor nr. 3. 

In cadrul acestui Atelier vor fi organizate doua grupuri de lucru paralele:

  • Grupul 1: Inovare in cultivarea, procesarea si comercializarea legumelor, fructelor si cerealelor.
  • Grupul 2: Inovare in productia, procesarea si comercializarea carnii si laptelui.
 

Obiectivul acestui eveniment este facilitarea cooperarii intre reprezentanti ai mediului de afaceri, ai sferei de Cercetare – Dezvoltare – Inovare, ai administratiei publice si ai organizatiilor non-guvernamentale, interesati de dezvoltarea Domeniului Agroalimentar in Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest.  Colaborarea se va materializa prin generarea si dezvoltarea unor idei de proiecte inovatoare.

Ideile de proiecte viabile vor fi integrate in “Strategia de  Specializare Inteligenta a Regiunii de Dezvoltare Nord-Vest”, urmand ca ulterior aceste proiecte sa fie promovate pentru finantare.
Alte detalii aici Agenda_Agro-food_final

Declaratii pentru proiectele PD si TE (Competitia 2016)

Prorectoratul Cercetare informeaza ca au fost postate pe Intranet, in Sectiunea Cercetare (poz. 14 la 18), modelele pentru Declaratiile precizate in pachetele de informatii pentru propunerile de proiecte PN3 – Competitia 2016, componentele:

NOTA: Declaratiile sunt intocmite pentru “Subprogram 1.1 – Resurse umane, Proiecte de Cercetare Postdoctorală”. Ca urmare, pentru propunerile de proiecte tip TE veti avea in vedere inlocuirea acestei precizari cu: “Subprogram 1.1 – Resurse umane, Proiecte de cercetare pentru stimularea tinerelor echipe independente”.

Pentru a va reaminti pasii necesari pentru accesarea Intranet – Sectiunea Cercetare, accesati: http://cercetare.usamvcluj.ro/online/anunturi/2017/Accesare_docum_intranet.pdf


Catalogul surselor de finantare – Ianuarie 2017

A fost publicat Catalogul surselor de finantare Ianuarie 2017. Acesta cuprinde programele de finantare nerambursabila, finantate de Uniunea Europeana si Guvernul Romaniei.

Catalogul contine patru sectiuni:


PN3: Competiţie pentru Cecuri de Inovare

UEFISCDI anunta lansarea Competiţiei pentru Cecuri de Inovare din cadrul Programului 2, “Creșterea Competitivității economiei românești prin cercetare, dezvoltare și inovare”, Subprogramul 2.1 “Competitivitate prin cercetare, dezvoltare și inovare” a Planului Național de Cercetare – Dezvoltare și Inovare pentru perioada 2015-2020.
Valoarea maxima a unui cec de inovare este de 50.000 lei, din care maxim 90% din valoarea totala (45.000 lei) se asigura de la bugetul de stat.
Serviciile de cercetare oferite in cadrul cererii de finantare sunt prezentate (se regasesc) in Platforma Erris.
Calendarul Competitiei, conform Pachetului de informatii (Cap.14) este urmatorul:

  • Lansare competitie: incepand cu data aprobarii Pachetului de informatii
  • Primire cereri de finantare: depunere continua
  • Procesul de evaluare: lunar
  • Rezultate: ultima sapatamana din luna urmatoare

Bugetul total al Competitiei este de 20.250.000 lei, din care 6.750.000 lei pentru anul 2017 (deci 150 de cecuri de inovare).
Gasiti mai multe detalii la adresa: http://www.research.ro/ro/articol/4468/despre-ancsi-comunicare-s-a-lansat-competitia-pentru-cecuri-de-inovare


Al 8-lea Apel Transnational Comun pentru finantarea proiectelor multilaterale de cercetare inovare privind nanomedicina.

Propunerile de proiecte vor trebui să acopere cel putin una dintre următoarele arii:
a) Regenerative medicine
b) Diagnostics
c) Targeted delivery systems
Termenul de depunere pentru pre-propuneri va fi 16 ianuarie 2017, iar termen limită de depunere a propunerilor finale va fi 09 iunie 2017. Bugetul disponibil pentru acest apel este de aproximativ 14 M €.

Gasiti mai multe detalii la adresele:
http://uefiscdi.gov.ro/articole/4703/Apel-in-pregatire-EuroNanoMed-III-Cofund–2017.html
http://www.euronanomed.net/joint-calls/8th-joint-call-2017-2/